Jak szybko wrócić do swojej figury po ciąży

18 grudzień 0

Stan błogosławiony najczęściej wiąże się z przybraniem kilku zbędnych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość matek pragnęłoby tego uniknąć. Czy istnieją metody, aby skutecznie wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj kilka z nich.

O odpowiednią sylwetkę dobrze zatroszczyć się już w trakcie ciąży. Oczywiście nie jest to odpowiedni czas, żeby katować się ścisłą dietą. Ciało kobiety w ciąży zużywa nieco więcej kalorii niż zazwyczaj. Ograniczenie niezdrowego pożywienia oraz słodkich przekąsek może jednak wpłynąć na wagę po ciąży. Plusem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do błogosławionego stanu. Ważne jednak, żeby aktywność w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To lekarz może stwierdzić, czy nie ma przeciwwskazania do ruchu.

Najważniejszym sprzymierzeńcem młodej mamy w walce o wymarzoną wagę są regularne przechadzki z maleństwem. Przyniosą one korzyści tak samo mamie, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie czasu na świeżym powietrzu. Zamiast chodzić powolnym krokiem, wybierz raczej energiczny marsz. Dodatkowe kilogramy po ciąży będą zmniejszać się w mgnieniu oka, w czasie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Gdy minie okres połogu, a lekarz nie zauważy żadnych problemów, można zdecydować się na rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki kochają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra sposobność, by zrelaksować się. Nie martw się, jeżeli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz ćwiczyć we własnym domu. Niedługie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pozwalają w krótkim czasie odzyskać poprzednią sylwetkę. Co ważne, nie zajmują wiele czasu, którego przecież brakuje kobietom po porodzie.